כלבים נושכים – כך נלמד את הכלב לא לנשוך

לשתף זה לאהוב

מעוניינים בשיעור אילוף כלבים מקצועי?

השאירו פרטים לייעוץ חינם

נשכנות אצל כלבים נפוצה בעיקר אצל גורים אך לעיתים גם אצל כלבים בוגרים יותר. יכולה לנבוע מחוסר פריקת אנרגיה, עיכוב נשיכה ולמידה/סקרנות אצל גורים, רעב או כאב פיזי ועוד. חשוב להבין מהי הסיבה לנשכנות בהתחשב לגיל הכלב. לכל סיבה יש להתייחס ולטפל בצורה שונה.

נשכנות אצל גורים

גורים לומדים את העולם דרך הפה ולכן נושכים ולועסים כמעט כל דבר שהם נתקלים בו. כשהגור נושך הוא חוקר ולומד את העולם. נשיכות הן חלק מהתפתחות תקינה ונורמאלית של הגור. כשהגור נושך הוא לומד לשלוט על עוצמת הנשיכה שלו, דבר שיהיה מאוד חשוב להמשך החיים שלו. כשהגור נושך אותנו ולרגע נשך חזק מידי ואנחנו כתגובה לכאב מביעים שפת גוף מתרחקת או אומרים בקול "איי!" הגור לומד את השליטה בעוצמת הנשיכה כמו שליטה בעוצמת השרירים ביד של אדם שתופס במשהו.

אז איך נלמד את הגור לא לנשוך?

הורדה הדרגתית של מגע שיניים עם העור

בכל פעם ששיני הגור נוגעות בעור צועקים "איי!" מסובבים את הגב ומתעלמים מהגור לכ-10 שניות. במידה והגור ממשיך לנסות ולנשוך אותנו מרחיקים את עצמנו מהחדר. למה את עצמנו ולא את הגור? אנחנו עלולים לחזק את ההתנהגות של הגור בעצם היותנו נוכחים בחדר ונותנים לגור לחוות הצלחה בכך שהוא נושך אותנו ותוך כדי הוא חווה סיפוק מההתנהגות הלא רצויה.

ניתוב הנשכנות לצעצועים

כשאנחנו מעוניינים לשחק עם הגור חשוב מאוד לא לשחק עם הידיים אלא לנתב את המשחק עם צעצוע כגון- חבל, בובה, גרביים ישנות ועוד. רצוי שהצעצוע יהיה משהו שהכלב יוכל לתפוס ולהחזיק בפה ולא משהו חד או קשה מידי שיכאיב לכלב ואף יגרום לו לא לרצות לשחק איתנו ועם הצעצוע שבחרנו. כשאנחנו לא מעוניינים לשחק יש לנתב את הכלב לתעסוקה עצמית לצעצוע האכלה כגון- קונג או עצם לעיסה.

רעב או כאב פיזי של הגור/הכלב

נשכנות יכולה לנבוע מרעב או כאב פיזי של הכלב ולכן יש לוודא  שהכלב אוכל את הכמות היומית המומלצת ומספקת אותו בהתאם לגיל ולמשקל שלו.  הימנעו מקערת אוכל מלאה לאורך כל שעות היום. אם הכלב לא אכל מהאוכל במשך שעה הוא כנראה גם לא יאכל ורצוי לא להשאיר את האוכל להתייבש ולאבד את הטריות שלו.  לעיתים ישנם כלבים אשר מסרבים לאכול את האוכל שלהם, זה לא אומר שהכלב לא רעב לכן יש לשים לב לכך ולשנות את האוכל/הטעם למשהו שהוא יותר אוהב.

יש לשים לב גם לגודל הקערה או לסוגה- ישנם כלבים שחוששים מהקערה כחפץ ומעדיפים לאכול את האוכל בתוך קונג (אפשר להוסיף לאוכל קצת מים חמימים ולהרטיב אותו ולהכניסו לתוך הקונג) או להאכיל ישירות מהרצפה. מעבר לתחושת הרעב ייתכן ולכלב יש כאב פיזי שמצריך טיפול וטרינרי או השגחה ומעקב כגון- כאבי בטן/בחילה/כאבי שיניים/דלקות ועוד. כאב פיזי יכול להגביר את ההתנהגות הלא רצויה של נשכנות.

פריקת אנרגיה לכלב/לגור

נשכנות יכולה לנבוע מעוררות יתר ומחוסר פריקת אנרגיה של הכלב/הגור. יש לשים לב שסיפקנו לכלב את הצורך הבסיסי בפעילות פיזית. דאגו להוציא את הכלב למס' טיולים שיהיו מספיק ארוכים ומספקים לכלב שלנו. שלבו בסדר היום משחק משותף עם חבל או למדו את הכלב שלכם התנהגויות חדשות שיפתחו את יכולת החשיבה והאילוף של הכלב.

אם הכלב שלכם ידידותי עם כלבים אחרים הפגישו אותו עם כלבים רגועים ומוכרים. למדו את הכלב לעבור ממצבי עוררות גבוהה לרגיעה במקום שלו. לאחר משחק איתכם/עם כלב אחר תנו לכלב תעסוקה עצמית שתסייע בהרגעה, תנו לו צעצועי האכלה כגון עצם לעיסה או קונג וכו' במקום הרביצה שלו.

לסיכום

אם הגור שלכם נושך אתכם זכרו שזוהי התנהגות נורמאלית לחלוטין ותעבור עם הזמן. הקפידו לא "להעניש" ולצעוק על הגור אלא לנתב את הנשכנות לחפצים אחרים כפי שהוסבר במאמר. יש לשים לב שנשיכות אצל כלבים בוגרים יותר יכולות לנבוע ממקום של פחד/ תוקפנות במקרה כזה יש לפנות לאיש מקצוע.

אל תפספסו מאמרים חדשים שיוצאים

הרשמה לניוזלטר
מה היה לנו במאמר זה
אודותיי
מאיה
מאיה

מאלפת כלבים מוסמכת לטיפול בבעיות התנהגות בכלבים, מעבירה שיעורי אילוף לכל סוגי הכלבים ומובילה את הלקוחות שלי לחיות עם הכלבים שלהם בהרמוניה ושלווה :)

מאמרים שיכולים לעניין אותך
כלב בתהליך אילוף על מזרן
בלוג אילוף כלבים
מתי לשלוח את הכלב לאילוף

אילוף כלבים מוקדם הוא המפתח להתנהגות מאולפת ומאושרת לכל החיים. גם אם זה נשמע מובן מאליו, ישנן סיבות רבות מדוע חשוב להתחיל באילוף כבר מגיל

קרא עוד »
כלב עם סינר יושב בשולחן מוכן לאכול מהצלחת אוכל
שאלות ותשובות על כלבים
כמה כלב צריך לאכול – מדריך מפורט

כשזה מגיע להאכיל את החבר הפרוותי שלך, חיוני למצוא את האיזון הנכון. האכלה שלהם מעט מדי עלולה לגרום לתת תזונה, בעוד שהאכלת יתר עלולה להוביל

קרא עוד »