כמה כלב צריך לאכול – מדריך מפורט

לשתף זה לאהוב

מעוניינים בשיעור אילוף כלבים מקצועי?

השאירו פרטים לייעוץ חינם

כשזה מגיע להאכיל את החבר הפרוותי שלך, חיוני למצוא את האיזון הנכון. האכלה שלהם מעט מדי עלולה לגרום לתת תזונה, בעוד שהאכלת יתר עלולה להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות אחרות. אז כמה כלב צריך לאכול? התשובה תלויה במספר גורמים המשפיעים על הצרכים התזונתיים שלהם.

גורמים המשפיעים על הצרכים התזונתיים של הכלב

כלב אוכל מקערה ירוקה

גזע וגודל

כלבים מגיעים בגדלים ובגזעים שונים, כל אחד עם צרכים תזונתיים ייחודיים. בדרך כלל, לגזעים קטנים יש קצב חילוף חומרים גבוה יותר ודורשים יותר קלוריות לכל קילוגרם ממשקל הגוף מאשר לגזעים גדולים יותר.

גיל

לגורים ולכלבים בכירים יש דרישות תזונתיות שונות מאשר לכלבים בוגרים. גורים זקוקים לתזונה שתומכת בצמיחה ובהתפתחות שלהם, בעוד שכלבים בכירים עשויים להזדקק לפחות קלוריות כדי לשמור על משקלם.

רמת פעילות

כלבים פעילים המשתתפים באימוני זריזות, ריצה או פעילויות אחרות בעלות אנרגיה גבוהה דורשים יותר קלוריות מאשר כלבים עם אורח חיים בישיבה.

מצב בריאותי

מצבים בריאותיים מסוימים, כגון סוכרת, השמנת יתר ומחלות כליות, דורשים שינויים תזונתיים. התייעצות עם הווטרינר שלך יכולה לעזור לקבוע את התזונה הטובה ביותר עבור הצרכים הבריאותיים הספציפיים של הכלב שלך.

סוג ואיכות מזון

סוג ואיכות המזון שתבחרו משפיעים גם על הצרכים התזונתיים של הכלב שלכם. מזון איכותי לכלבים המכיל חלבון, ויטמינים ומינרלים יכול לעזור לשמור על הכלב בריא ושמח.

כמה כלב צריך לאכול?

חישוב דרישות הקלוריות היומיות
כדי לקבוע כמה קלוריות הכלב שלך צריך ביום, עליך לשקול את משקלו, גילו, רמת הפעילות ומצבו הבריאותי. הנחיה כללית היא שכלבים דורשים 25-30 קלוריות לכל קילוגרם ממשקל גוף ליום.

בקרת מנות

לאחר שחישבת את דרישות הקלוריות היומיות של הכלב שלך, עליך לחלק אותה לארוחות לאורך היום. בקרת מנות חיונית למניעת האכלת יתר או תת האכלה. גודל המנה של הכלב תלוי במשקל, גילו ורמת הפעילות שלו.

תדירות האכלה

גם תדירות האכלה חיונית. כלבים בוגרים דורשים בדרך כלל שתי ארוחות ביום, בעוד שגורים עשויים להזדקק עד ארבע פעמים ביום. עם זאת, כלבים מסוימים עם מצבים בריאותיים ספציפיים עשויים לדרוש האכלה תכופה יותר.

גור כלבים אוכל
גור כלבים אוכל

סימנים של האכלת יתר או תת האכלת כלב

הַשׁמָנָה

השמנת יתר היא בעיה בריאותית שכיחה בקרב כלבים הנובעת מהאכלת יתר ומחוסר פעילות גופנית. סימני השמנת יתר כוללים שכבת שומן גלויה, קושי בהליכה או ריצה, ותרדמה.

תת תזונה

תת תזונה יכולה לנבוע מתת האכלה או האכלה של הכלב שלך בתזונה חסרת חומרים מזינים חיוניים. סימנים של תת תזונה כוללים ירידה במשקל, פרווה עמומה ותרדמה.

בעיות עיכול

האכלת יתר או האכלת הכלב שלך בתזונה לא הולמת עלולים להוביל לבעיות עיכול כגון הקאות, שלשולים ועצירות.

סיכום:

האכלת הכלב שלך בכמות הנכונה של מזון חיונית לבריאותו ולרווחתו. כדי לקבוע כמה הכלב שלך צריך לאכול, עליך לשקול את הגזע, הגודל, הגיל, רמת הפעילות ומצבו הבריאותי. בקרת מנות ותדירות האכלה חיוניים גם הם למניעת האכלת יתר או תת האכלה

אל תפספסו מאמרים חדשים שיוצאים

הרשמה לניוזלטר
מה היה לנו במאמר זה
אודותיי
מאיה
מאיה

מאלפת כלבים מוסמכת לטיפול בבעיות התנהגות בכלבים, מעבירה שיעורי אילוף לכל סוגי הכלבים ומובילה את הלקוחות שלי לחיות עם הכלבים שלהם בהרמוניה ושלווה :)

מאמרים שיכולים לעניין אותך
כלב בתהליך אילוף על מזרן
בלוג אילוף כלבים
מתי לשלוח את הכלב לאילוף

אילוף כלבים מוקדם הוא המפתח להתנהגות מאולפת ומאושרת לכל החיים. גם אם זה נשמע מובן מאליו, ישנן סיבות רבות מדוע חשוב להתחיל באילוף כבר מגיל

קרא עוד »